Yaşam

CRR’de “Ata’ya Şükran Günü” Konseri

CRR’de “Ata’ya Şükran” Konseri

 

Oratoryo “Her 10 Kasım” Seyirciyle Buluşuyor

 

Cemal Reşit Rey (CRR) Senfoni Orkestrası, “Ata’ya Şükran Konseri” ile müzikseverlere unutulmaz bir akşam yaşattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu’nda gerçekleşen konser, Mustafa Kemal Atatürk’ün anısına saygı duruşuyla başladı. Orkestra şefi ve besteci Orhan Öner Özcan’ın yönettiği konserde Özcan’ın “Her 10 Kasım” Oratoryosu seslendirildi. Orkestraya soprano Burcu Ömür Özcan, mezzo soprano Elif Tuğba Tekışık, tenor Emre Akkuş ve bariton Burak Kul eşlik etti. Eserin koral kısımları koro şefi Volkan Akkoç yönetimindeki Sirene, Rezonans ve İstanbul Koro Topluluğu tarafından seslendirildi.

 

OO Özcan“Her 10 Kasım” adlı kompozisyonu, Murat Göksu Librettosu ile Mustafa Kemal Atatürk’ün ideallerinin ve Türk milletinin varoluş mücadelesinin anlatıldığı duygusal ve derin bir eser olarak sahnelendi. “Ti”, “Yeter Değil mi”, “Ova (Vardar Ovası temalı)”, “Ben Kadınım”, “Bilmek İstiyorsan”, “Bilmek İstiyorum”, “Biliyorsun” adlı eserleri bulunmaktadır. “, “Yıldızın Adı”, “09.05/A” ve “09.05/B” ile “Varlığımız” bölümleri. Her bölüm Atatürk’ün ve Türkiye Cumhuriyeti’nin mirasına farklı bir bakış açısı getiriyor.

 

Saat 20.00’de başlayan ve 70 dakika devam eden konseri binlerce sanatsever dinledi.

 

“Atatürk ve Müzik”

 

Konserin hemen öncesinde CRR fuayesinde halkın ücretsiz katılabileceği bir konser vardı. Girişte solda müzik sohbeti gerçekleşti. 10 Kasım vesilesiyle başlığı şuydu: Atatürk ve Müzik” ve bir müzikolog tarafından yönetiliyor Ersin AntepKonuşmanın konuşmacıları tarihçiler Prof. Dr. İlber Ortaylıve müzikolog Prof. Dr. Gülper Refiğöyleydi.

 

Konuşmada Prof. Dr. RefiğCumhuriyetin ilk yıllarında müzik alanında yaşananları özetledikten sonra, özellikle müziğe kültürel bakış açısının oluşumu konusunda farklı dönem ve ülkelerdeki bestecilerle karşılaştırmalar yaptı. Prof. Dr. Ortaylı Ankara ve İstanbul’un sanat ve müzik ortamını değerlendirerek Türk Beşleri olarak adlandırılan bestecilerin önemine değindi. Röportaj sırasında Özsoy Operası’nın Atatürk’ün isteği üzerine Firdevsi’nin Şehnâme’sinden yola çıkarak hazırladığı metinde hangi unsurların, ne şekilde kullanıldığına ilişkin gözlemlerini de paylaştı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu